Sunday 21 September 2014

Sumber Import P.prakasit

Assalam...selamat pagi semua..rasa boring pulak pagi ni..biarlah di kesempatan ni abe nak upload gambar sebuah lagi farm tempat abe Di ambik ayam..kedudukan yg tidak jauh dengan farm bankao  memudahkan abe untuk bergerak...

Pt.prakasit adalah sebuah farm yg agak besar juga sama seperti bankao farm namun dari segi keluaran baka berbza..di bankao lebih banyak baka ayam super lock,  serong dan jalan manakala p.prakasit lebih kepada ayam pama iQ, pama sepak, pama panus dan pakoy.

Sama juga dengan sebuah lagi farm berdekatan iaitu CP farm kepunyaan mr.nong prannok ia menghasilkan keluaran lebih kepada ayam aseel,ganoi,saigon dan panus bermakna walaupun mereka semua berdekatan namun keluaran produk mereka berbeza dan slalu bertembung di arena bon bangkok..CP kebanyakkan ayamnya dilepaskan untuk eksport indonesia,burma,malaysia dan sekitar thai jadi rasanya lebih mudah untuk di bawa masuk kerena ia menyediakan perkhidmatan penghantaran dan mr.nong prannok juga fasih berbahasa english menjadikan ramai peminat ayam mengimport darinya..

Berbeza dengan bankao farm,suwit farm,p.prakasit dan champkaichon farm...mereka semua ni tak berepa fasih berbahasa english jadi sekiranya abe ingin berurusan terpaksalah menggunakan pembantu jurubahasa (adik abe) untuk komunikasi lebih jelas...

Dari segi kualiti keluaran kesemua farm ini berlawan antara satu dengan yg lain..ada yg menang dan ada yg kalah.. Kesemua farm ni terletak di sekitar bangkok. .p.prakasit farm ni kepunyaan pemilik yg masih muda namun kaya..pemilik nya bernama mr.Amm ni pernah beberapa kali menang di bon dengan betting yg tinggi iaitu jutaan bath dan itulah yg menyebabkan nama nya menjulang naik dan mendorong beliau untuk membuka farm hasil dari pembaka yg boleh dikatakan hebat itu..farm ini terletak di pracuap khiri khan bangkok Maklumat yg abe kongsi ini bukan untuk menggalakkan rakan ke arah melakukan perjudian atau sebarang unsur berkaitan cuma ingin berkongsi kisah rezki allah ni pelbagai cabang..sama seperti abe pun bawa turun ayam ni sekadar hobbi dan sekaligus memberi impak baru untuk meningkatkan lagi mutu ayam di malaysia..

No comments:

Post a Comment